Παράρτημα 1.

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

  ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
  ?    

Ημερομηνία :10/11/2016

Αριθ. Πρωτ.  Φ23/1142

Σχ. Έτος:2016-2017

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ  :ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ    

ΤΗΛ. 2734022260.                                                                   ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:  ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

FAX 2734022260                                                                                                     EmaiL: mail@gym-neapol.lak.sch.gr

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ                      ΠΕ/ΤΕ:ΠΕ01

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Ονοματεπώνυμο: ΣΤΑΘΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ                                      Ειδικότητα :ΠΕ0402

Τηλ. Επικοινωνίας :6973537146 /2732044120                 ηλ. Ταχυδρομείο: k.stathaki@yahoo.gr

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ :ΝΑΙ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ :ΝΑΙ

   ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

1)ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕ02

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ : ΝΑΙ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ :ΝΑΙ

2)ΚΑΛΟΓΕΡΙΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ02

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ :ΝΑΙ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ :ΝΑΙ

 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:        <<ΒΙΟΜΙΜΗΤΙΚΗ : ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ>>

(Κατά το σχεδιασμό, λαμβάνονται υπόψη οι βασικές αρχές που διέπουν την υλοποίηση τους)

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ /Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

ΠΡΑΞΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ (κάθε σχ. μονάδα, καταθέτει ένα φωτοαντίγραφο της πράξης για όλα τα προγράμματα)

Αρ. Πράξης: ______19_____________

Ημερομηνία: 10/11/2016

ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 32.     ΑΓΟΡΙΑ:15    ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 17

ΑΜΙΓΕΣ ΤΜΗΜΑ:   ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ: ? ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΑΛ/ΕΚ:  

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΗΜΕΡΑ: ΩΡΑ: ΤΟΠΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 1:10 -2:10μμ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ 1:10 -2:10μμ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ; ΝΑΙ

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ  

 

      Η βιομιμητική επιδιώκει να δώσει βιώσιμες λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αντιγράφοντας τις διαδικασίες και τις στρατηγικές της φύσης. Η κεντρική ιδέα είναι ότι οι ζωντανοί οργανισμοί έχουν ήδη αναπτύξει εξαιρετικούς τρόπους προσαρμοστικότητας με σκοπό την επιβίωση (π.χ. τρόπους με τους οποίους  κρατιούνται ζεστοί, δημιουργούν γερές κατασκευές, φιλτράρουν το νερό, κινούνται κ.α.). Η ομορφιά της βιομιμητικής είναι ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους τομείς ( αρχιτεκτονική, γεωργία,  χημεία,  αστικό σχεδιασμό, υλικά  κ.α). Η βιομιμητική με λίγα λόγια φέρνει βιολογική έμπνευση στο σχεδιαστικό τραπέζι κάθε τομέα.

Το πρόγραμμα:

<<ΒΙΟΜΙΜΗΤΙΚΗ : ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ>>

θα διεξαχθεί σε δύο μέρη:

1ο Μέρος: θα αναζητήσουμε και θα γνωρίσουμε παραδείγματα εφαρμογών της βιομιμητικής που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε διάφορους τομείς (στον τομέα των κατασκευών, της αρχιτεκτονικής, στα υλικά, στον αστικό σχεδιασμό κ.α.).

2ο Μέρος: Θα προσπαθήσουμε να προτείνουμε και να σχεδιάσουμε δικές μας ιδέες βασιζόμενοι στην παρατήρηση οργανισμών από το άμεσο φυσικό μας περιβάλλον και από την βιβλιογραφία. Αν είναι εφικτό θα προσπαθήσουμε και να κατασκευάσουμε μερικά από τα σχέδια αυτά.

 

 

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (τι επιδιώκετε να μάθουν, έως 100 λέξεις )

·      Γνωριμία και επαφή των παιδιών με την ομορφιά της φύσης.

·      Ανάπτυξη αισθήματος σεβασμού για τη φύση.

·      Καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, της συλλογικής προσπάθειας και της πρωτοβουλιακής δράσης των μαθητών.

·      Καλλιέργεια της δημιουργικότητας στις κατασκευές.

·      Να μάθουν οι μαθητές  να αξιοποιούν το διαδίκτυο και τα πολυμέσα για την επικοινωνία, τη συλλογή και επαλήθευση πληροφοριών και την παρουσίαση της εργασίας τους.

·      Να αποκτήσουν εμπειρία στην ενεργό αναζήτηση πληροφοριών και την κριτική προσέγγισή τους. 

  • Η απόκτηση γνώσεων που αφορούν τους ζωντανούς οργανισμούς.
  • Συνειδητοποίηση της επιρροής του ανθρώπου στα οικοσυστήματα και απόκτηση οικολογικής συνείδησης.
  •   Να τους δοθεί η ευκαιρία γενικότερης επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων με τους συμμαθητές τους. Ανάπτυξη σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές και συλλογικής συνείδησης.
  • Οικοδόμηση της σχέσης ανθρώπου ? φυσικού περιβάλλοντος η οποία είναι σημαντική όχι μόνο για τη σωματική του επιβίωση αλλά και για την πνευματική, συναισθηματική και προσωπική του ολοκλήρωση.

 

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :

?    Χωρισμός των παιδιών σε ομάδες και ανάθεση σε κάθε ομάδα να αναζητήσει στο διαδίκτυο και στη βιβλιογραφία εφαρμογές της βιομιμητικής σε κλάδους όπως οι  κατασκευές, η αρχιτεκτονική, η οικονομία κ.α.

?    Παρουσίαση των εργασιών αυτών στους υπόλοιπους μαθητές (παρουσιάσεις σε μορφή poster, power point κ.α.

?    Γνωριμία  με ζωντανούς οργανισμούς από το οικείο περιβάλλον και τη βιβλιογραφία και προσπάθεια αξιοποίηση μορφών, δομών και χαρακτηριστικών τους στο σχεδιασμό κατασκευών που βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες. (αξιοποίηση της βιβλιοθήκης του σχολείου, επαφή με το φυσικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια σχολικών περιπάτων και εκδρομών σε ΚΠΕ).

?    Προσπάθεια (στο βαθμό που θα το επιτρέψουν οι ικανότητες μας και η υλικοτεχνική μας υποδομή) κατασκευής μερικών από τα σχέδια αυτά (συνεργασία με τεχνίτες της περιοχής όπως ξυλουργούς, μηχανικούς κ.α. ) .

 

 

 

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ:

Προβλεπόμενη διάρκεια πέντε μήνες

(Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος 2017 )

 

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1) Επίσκεψη στο κάστρο της Μονεμβάσιας με το ΚΠΕ Μολάων

2) Επίσκεψη στον ορεινή περιοχή του Πάρνωνα με το ΚΠΕ Καστρίου

 

ΣΤ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ( ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

  • ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΦΥΣΙΚΗ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΧΗΜΕΙΑ  Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

 

Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ:

Παρουσίαση του προγράμματος στη γιορτή του σχολείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Παρουσίαση του προγράμματος στην εκδήλωση παρουσίασης των προγραμμάτων των σχολείων της περιοχής.

Γίνεται αναφορά στα αποτελέσματα του προγράμματος καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς μέσα από το μάθημα της βιολογίας.

 

 

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 (20- 25 ΔΙΩΡΑ). Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος (διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ
Εισαγωγή στο θέμα. Χωρισμός σε ομάδες. Θα αναζητήσουμε στο διαδίκτυο και στη βιβλιογραφία παραδείγματα εφαρμογών της Βιομιμητικής σε διάφορους τομείς ανθρώπινων δραστηριοτήτων.
2ος ΜΗΝΑΣ Δημιουργία παρουσιάσεων (poster, power point κ.α)  των αποτελεσμάτων της αναζήτησης μας και παρουσίασης τους στις ομάδες.
3ος ΜΗΝΑΣ Έρευνα σε ζωντανούς οργανισμούς (φυτά, ζώα, έντομα ) από το οικείο περιβάλλον και τη βιβλιογραφία και προσπάθεια αξιοποίηση μορφών, δομών και χαρακτηριστικών τους στο σχεδιασμό κατασκευών που βρίσκουν εφαρμογή σε διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες.

 Επίσκεψη στο κάστρο της Μονεμβάσιας με το ΚΠΕ Μολάων.

 

 

4ος ΜΗΝΑΣ Προσπάθεια (στο βαθμό που θα το επιτρέψουν οι ικανότητες μας και η υλικοτεχνική μας υποδομή) κατασκευής μερικών από τα σχέδια αυτά (συνεργασία με τεχνίτες της περιοχής όπως ξυλουργούς, μηχανικούς κ.α.).

Επίσκεψη στο ΚΠΕ Καστρίου στον Πάρνωνα.

 

5ος ΜΗΝΑΣ  Συγκέντρωση, αξιολόγηση και οργάνωση του υλικού.

  Παρουσίαση του προγράμματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την έγκριση του προγράμματος μαζί με το έντυπο υποβάλλονται και

  1. Κατάσταση με το ονοματεπώνυμο των μαθητών της ομάδας, την τάξη και το τμήμα/τμ. ειδικότητάς.
  1. Αντίγραφο της πράξης του συλλόγου