ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2015-2016
1. ΣΧΟΛΕΙΟ : ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ |
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : <<Η ΘΑΛΑΣΣΑ: ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ>> |
ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Ναι ? ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ
2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Κλάδος/Υπερωρία | |||||
Υπεύθυνος: ΣΤΑΘΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕ0402 | ΟΧΙ | ||||
Συμμετέχοντες: 1) ΚΑΛΟΓΕΡΙΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ02 | ΟΧΙ | ||||
2) ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ15 | ΟΧΙ | ||||
3. ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (να συμπεριληφθεί λίστα στο τέλος της έκθεσης ) | |||||
4. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ | |||||
ΕΘΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ | ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ | ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ | |||
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ Ή ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ | |||||
5. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΣΕ ΚΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ | |||||
ΚΠΕ ΜΟΛΑΩΝ | ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΓΕΡΑΚΑ | ||||
6. ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ | |||||
ΤΟΠΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ | ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ | |||
- ΑΛΛΕΣ δραστηριότητες που έγιναν για την υλοποίηση του προγράμματος (συντομη περιγραφη).
- Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Νεάπολης
- Αποκομιδή σκουπιδιών στην Παραλία της Νεάπολης .
- Αξιολόγηση του προγράμματος: Οι στόχοι του προγράμματός μας επιτεύχθηκαν στο ακέραιο, στο αρχικά σχεδιαζόμενο χρονικό πλαίσιο. Τα παιδιά έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τα θέματα γύρω από τη θάλασσα. Προσεγγίσαμε το θέμα πολύπλευρα . Κινηθήκαμε σε τρεις κυρίως άξονες:
- Μελέτη του θαλάσσιου περιβάλλοντος από πλευράς βιοποικιλότητας : τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες , μετέφεραν τις δικές τους εμπειρίες από την επαφή τους με το θαλάσσιο περιβάλλον στο οποίο ζουν. Γνωρίσαμε θαλάσσιους οργανισμούς που ζουν κοντά μας (ψάρια, οστρακόδερμα, μαλάκια, φύκη, θαλάσσιες χελώνες, θαλάσσια θηλαστικά) και αναφερθήκαμε στο ρόλο που αυτοί έχουν μέσα στα θαλάσσια οικοσυστήματα.
Οι σχολικοί περίπατοι οι οποίοι γίνονται στην παράκτια ζώνη του Κόλπου των Βατίκων αξιοποιήθηκαν στο να έρθουν τα παιδιά σε άμεση επαφή με το οικοσύστημα (θαλάσσιο και χερσαίο ) της παραλίας , να μάθουν γι? αυτό , να παίξουν , να ψαρέψουν και να το χαρούν . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ και με την εκδρομή που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με το ΚΠΕ Μολάων στη Λιμνοθάλασσα του Γέρακα, ένα ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και οικολογικής σημασίας οικοσυστήματος.
Τα παιδιά κατέγραψαν αιτίες ρύπανσης της θάλασσας στην περιοχή μας ( σκουπίδια, λύματα των παραπλεόντων πλοίων , πετρελαιοειδή, αστικά λύματα, γεωργικά λύματα κ.α. ) και μιλήσαμε για τις συνέπειες που έχουν τόσο στο θαλάσσιο οικοσύστημα που μας περιβάλλει όσο τελικά και στον ίδιο τον άνθρωπο. Ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία στην δράση που οργανώσαμε για την αποκομιδή των σκουπιδιών στην παραλία της Νεάπολης και εξέφρασαν την επιθυμία στο μέλλον να επαναλάβουμε και να επεκτείνουμε τέτοιου είδους δράσεις .
- Ναυτική παράδοση και αλιεία στα Βάτικα: τα παιδιά συνέλλεξαν πληροφορίες και μετέφεραν στους συμμαθητές τους και τις δικές τους εμπειρίες σε σχέση με τους τρόπους ψαρέματος και τα είδη σκαφών. Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η επίσκεψη μας στο Ναυτικό Μουσείο Νεάπολης όπου τα παιδιά έμαθαν πολλά πράγματα για τη Ναυτική ιστορία του τόπου μας που είναι πολύ σημαντική και βέβαια συνεχίζεται μέχρι σήμερα .
Αναφερθήκαμε και σε προβλήματα που αντιμετωπίζει η αλιεία σήμερα (μείωση αλιευμάτων, υπεραλίευση, ρύπανση, είσοδος στη Μεσόγειο ξένων ειδών οργανισμών κ.α.) .
- Η Θάλασσα μέσα από την ποίηση , τα τραγούδια , την Λογοτεχνία , την προφορική μας παράδοση και τη γλώσσα μας. Η Θάλασσα είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα των Ελλήνων ποιητών και Λογοτεχνών. Τα παιδιά αναζήτησαν και βρήκαν ποιήματα , τραγούδια και λογοτεχνικά κείμενα με θέμα τη θάλασσα. Βρήκαν και κείμενα που έχουν να κάνουν με την τοπική μας ιστορία και ιδιαίτερα με το Ακρωτήριο Μαλέα . Σταχυολόγησαν λέξεις από την ναυτική ορολογία. Κατέγραψαν παροιμίες με θέμα τη θάλασσα .
Θα θέλαμε να είχαμε επισκεφθεί και την Λιμνοθάλασσα Στρογγύλη όμως το κόστος της μετακίνησης δεν είναι εύκολο να το καλύψουμε . Στα περιβαλλοντικά Προγράμματα η επίσκεψη στο πεδίο είναι επιβεβλημένη . Το πρόβλημα είναι ότι γενικότερα το κόστος μετακίνησης των μαθητών με λεωφορείο είναι υψηλό και όλο και περισσότεροι μαθητές εκφράζουν δυσκολία να ανταποκριθούν σε αυτό . Μια προβλεπόμενη κάλυψη των εξόδων από τη μεριά της πολιτείας σε αυτές τις εκπαιδευτικού χαρακτήρα εκδρομές θα ήταν πολύ επωφελής για τη διενέργεια των Προγραμμάτων.
Η θάλασσα ως θέμα μελέτης είναι τεράστιο γι? αυτό και ο χρόνος διενέργειας του προγράμματος είναι πολύ μικρός σε σχέση με αυτό. Όμως μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν καινούρια πράγματα, να ευαισθητοποιηθούν σε περιβαλλοντικά θέματα , να προσεγγίσουν ένα αντικείμενο μελέτης διαθεματικά , να χαρούν το φυσικό περιβάλλον και να αναπτύξουν κοινές εμπειρίες στη φύση παρέα με τους συμμαθητές τους. Θεωρούμε ότι η επανασύσταση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση (στα πλαίσια του σεβασμού και της επαφής) είναι το κλειδί τόσο για την επίλυση των σοβαρών περιβαλλοντικών προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όσο και βαθύτερων υπαρξιακών θεμάτων του σύγχρονου ανθρώπου.
Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε :
- Το Δήμο Μονεμβασίας για την επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο (μας επέτρεψε την επίσκεψη παρόλο που αυτή την περίοδο το Μουσείο ήταν κλειστό λόγω έργων ).
- Αλιευτικούς συλλόγους της περιοχής μας όσο και ψαράδες και πολίτες οι οποίοι πρόθυμα δέχτηκαν να μιλήσουν στα παιδιά .
- Το ΚΠΕ Μολάων για την ξενάγηση στη Λιμνοθάλασσα του Γέρακα
- Τους Μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα .
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα :
Α/Α | Μαθητής/Μαθήτρια | Τμήμα |
1 | Δαμιανάκης Παναγιώτης | Β1 |
2 | Ζυγούρη Αργυρώ | Β1 |
3 | Κομπής Αλέξανδρος | Β1 |
4 | Κουντούρη Αρχοντούλα | Β1 |
5 | Κουντουρόγιαννη Χρυσούλα | Β1 |
6 | Κουντουρόγιαννης Αλέξανδρος | Β1 |
7 | Κουντουρόγιαννης Αντώνιος | Β1 |
8 | Κοντραφούρης Χαράλαμπος | Β1 |
9 | Κρανιδιώτης Δημήτρης | Β1 |
10 | Κωνσταντινάκου Ειρήνη | Β1 |
11 | Μανάκος Παναγιώτης | Β2 |
12 | Μαρούση Κωνσταντίνα Ελένη | Β2 |
13 | Μαρούση Κωνσταντίνα Ελένη | Β2 |
14 | Μαρούση Παυλίνα | Β2 |
15 | Μεϊμέτη Σταυρούλα | Β2 |
16 | Μπαχτή Γαρυφαλλιά | Β2 |
17 | Νικηφόρου Σταματική | Β2 |
18 | Πλουμιτσάκος Κωνσταντίνος | Β2 |
19 | Σγαρδέλη Ελένη | Β2 |
20 | Σγαρδέλης Αντώνιος | Β2 |
21 | Τσέλα Διονύσης | Β2 |
22 | Τσερτσέλοβα Ραντκα | Β2 |
23 | Βατίστας Αντώνιος | Γ1 |
24 | Βραϊμάκης Παναγιώτης | Γ1 |
25 | Γιαννακόπουλος Ευθύμιος | Γ1 |
26 | Δριτσάκης Μιχάλης | Γ1 |
27 | Κουντουρόγιαννης Κωνσταντίνος | Γ2 |
28 | Κωνσταντινάκου Μαρία Αρχοντούλα | Γ2 |
29 | Μέντης Ευάγγελος | Γ2 |
30 | Μπατσάκης Κωνσταντίνος | Γ2 |
31 | Νικηφόρος Νεκτάριος | Γ2 |
32 | Παπούλη Αγγελένα | Γ2 |
33 | Παπούλη Πολυτίμη | Γ2 |
34 | Παπούλη Σταυριανή | Γ3 |
35 | Πάτουχας Γιάννης | Γ3 |
36 | Σαραντινός Γιάννης | Γ3 |
37 | Σαραντίτης Γιώργος | Γ3 |
38 | Στούμπος Σταύρος | Γ3 |
39 | Τσιγκούνη Μαρία | Γ3 |
40 | Τσιομπάνου Ντάριος | Γ3 |
41 | Χούλης Χαράλαμπος | Γ3 |
42 | Φαβίου Μιράντα | Γ3 |